A Magyar Ugaron a járművekhez több egyedi mechanika is tartozik, illetve az eredeti működés egy része megváltoztatásra került. Ebből a leírásból kiderül minden, ami a járművek összerakásához, fenntartásához, javításához szükséges. Az alkatrészeken kívül minden jármű indításához nélkülözhetetlen a megfelelő típusú üzemanyag is. Személyautókba benzint, teherautóba dízelt kell tankolni. Nem megfelelő típusú üzemanyagot nem enged a játék a járművekbe tölteni. A nélkülözhetetlen alkatrészeket lehetőség van csavarhúzóval rögzíteni. A rögzített alkatrészeket szintén csak csavarhúzóval lehet kiszerelni, így megakadályozva azt, hogy valaki gyorsan és egyszerűen kilopja azokat a járművekből. A rögzítés nem kötelező, teljesen opcionális. Kerekeket kerék kulccsal lehet rögzíteni.
A járművek általában hiányos karosszériával várják új tulajdonosaikat. A hiányzó elemeket más járművekről, vagy a pályán lévő számtalan roncsautóról lehet pótolni. Teljes karosszéria esetén a beltérben a zajszínt körülbelül 50%-al csökken. Valamint az utasok védelme is valamivel jobb a külső behatásokkal, mint például ellenséges zárótűzzel szemben. Karosszéria elemek rögzítése csavarkulccsal lehetséges. A rögzítés szintén opcionális, illetve pontosan ugyan az a haszna, mint a fentebb leírt részben.
A fizikai behatásokat leszámítva a járműtulajdonos kis odafigyeléssel könnyen elkerülheti a járművek sérülését és tönkremenetelét. Természetesen előfordulhat minden óvatosság és odafigyelés ellenére a jármű teljes tönkremenetele. A totálkárnak több indikátora van, amik hol együttesen, hol csak külön-külön vannak jelen. Ezek a következők:
A motorblokknak és a karosszériának is külön-külön 1000 életpontja van. Ha a kettő közül bármelyik eléri a nullát, a gép végérvényesen és menthetetlenül tönkrement. Attól függően, hogy mi megy tönkre látszódnak a korábban felsorolt indikátorok. Tehát előfordulhat, hogy egy autó teljesen tönkremegy, de se nem piros a motor visszajelző lámpa, se nem füstöl. Amikor egy jármű tönkremegy 5 percig marad a helyén, és utána nyomtalanul eltűnik, hacsak nincs valaki a közvetlen (kevesebb mint 20 méteres) közelében. Totálkár esetét tehát érdemes azonnal kipakolni a csomagtartóból. Ha nincs a közelben tároló, érdemes ledobni mindent a földre. A földre dobott tárgyak túlnyomó többsége legalább 4 óráig ott fog maradni, ami lényegesen több az 5 percnél.
A motorblokkot a nagy piros csőkulccsal lehet megjavítani, a karosszéria elemeket epoxy-val, a kerekeket pedig kerék javító készlettel. A gyújtógyertya, hűtőradiátor nem javítható, ezeket az alkatrészeket minden esetben cserélni kell. A hűtőradiátornak elég egy kis sérülés, és onnantól kezdve folyamatosan szivárogni fog belőle a hűtővíz. Ezt érdemes szem előtt tartani, és a legkisebb sérülés esetén rögtön kicserélni. Akkumulátorok esetében figyelni kell a töltöttségükre. A járművek indítása, illetve a fényszórók használata sokat fogyaszt, de menet közben, vagy az üresben járatott járművek esetében a generátor szép lassan visszatölti az akkumulátort. Ha mégis lemerülne, lehetőség van külső áramforrásról működtetett akkumulátortöltő használatára.
Vannak olyan helyzetek, amikor a gépjárművek beszorulnak, megakadnak, nem tudnak önerejükből tovább haladni. Ilyen esetekben a váltó üresbe tétele után, lehetőség van a járművek kézzel történő megtolására, illetve a felborult járművek hidraulikus emelővel történő visszafordítására. A hidraulikus emelőt az ipari területeken, gyárépületekben és fészerekben egyaránt lehet találni.
A DayZ Standalone megjelenése óta híres a járműveket éríntő problémáiról. Számos kisebb-nagyobb irányítással, úttartással és működéssel kapcsolatos hibát lehet tapasztalni. A felsorolt okok miatt, a Magyar Ugar DayZ szerveren le van tiltva a járművek sérülése. Admin segítség csak limitált helyzetekben lehetséges, kérjük mielőtt hibajegyet nyitsz a Discordon, győződj meg róla hogy az eset az igényelhető kategóriába esik.
Eltűnt járművek után csak akkor nyomozunk, ha a szóban forgó jármű lezárt bázison, letakarva volt tárolva, és úgy tűnt el. Kérünk titeket, hogy ebben az esetben is először a bázisotok területén nézzetek körül, kérdezzétek meg a csapattársaitokat, és csak akkor forduljatok hozzánk, ha biztosan nincsen meg sehol sem.